hétfő, január 02, 2012

2011-2012

2012

Boldog új évet kívánunk mindenkinek!

Zalán mától igazi bölcsis lett, hétvégére hazajárós, teljes jogú tag. Várta már nagyon és mi is. Mivel eddig sem nagyon, de most már főleg nem tudunk különösebben kimozdulni itthonról, ezért tiszta kínszenvedés vele egy nap itthon, nem még egy hét. Dacos, erőszakos, nyafogós, szenveleg és nekem egyáltalán nem fogad szót. Tegnap is szedtem elő a játékokat halomra, válogattunk is kicsit, amik "tesónak való" kategóriába kerültek. Építettem a csúszda-alagút-trambulin akadálypályát, annyi mindennel tud és szeret játszani, de jobb kínlódnia. Meg amint írtam, velem szemtelen és gonoszkodó, nem tudom lehet-e rosszabb, ha megszületik Zoárd, csak sejtem. :-/ Azt hiszem nagyon megviseli ez az anya fekszik, hasat növeszt szituáció. Meg is értem, de én is kérnék egy kis megértést.

2011

Ünnepek

Annyi minden írni valóm volna, de a napjaim nagy része azzal telik, hogy nézem az órát és fájásokat méricskélek. Zalánnal nem emlékszem ilyen sok, erős és hosszadalmas jóslófájásra, talán tényleg csak annyi, hogy emlékezik a testem, (demérszivat?).

Nem tudom hogy lehet igazán misztikusan kezelni ezeket az ünnepeket, hisz mindenhol jön a mikulás. Kisebb káosz alakult ki angyalok és Jézuska baba ajándékozási szokásai között. Abban maradtunk, hogy mi behoztuk a fenyőt üresen, éjjel angyalkák feldíszítették, hogy a Jézuska ide találjon az ajándékokkal. De ahány mesekönyv annyi féle. Még jó, hogy tévét nem nézünk és nem botlunk lépten-nyomon mikulásokba, karácsonyfákba a bevásárlóközpontokban. Szerintem írtó gyanús lehet neki így is.

Aranyköpések

Karácsony előtt 2 nappal
Apa: Várod már a karácsonyt? 
Zalán: Nem várom. Mindjárt itt van!

Z: Most akkor hogy van ez? A mikulás odaadja a Jézuskának az ajándékokat? Vagy hogy?

Régebben: Mit kérsz karácsonyra? 
Z: Tortát és gyertyákat.

Apa: Na most már aztán lefekvés, fogadj szót anyának! (Zalán épp bujkál a szekrény mögött) Irgumburgum, most az van, amit mi mondunk, mert mi jobban tudjuk! Itt olyan demokrácia van, mint az országban, majd OV bácsi megmondja mit kell csinálni. 
Zalán: Hát az nem jó...

24-én reggel kimegy a nappaliba.
Z: Karácsonyi fa lett a fenyőfából!

Márkkal szilvesztereznek, nyomkodja a zenéit: Figyelj, ez a 'füjeliz', tudod?

Fél 1-ig nyomta szilveszterkor, éjfél előtt már pihengetett a kanapén, Márk bealudt, még néztük a mr2 szimfonik live-ot a himnusz előtt. Simogatom, hogy jaj, de fáradt vagy, lefekszel, kibírod stb. Ő: Anya, mond el inkább azt, hogy ezek milyen hangszerek.

Esik a hó, gondoltam mutatok neki Vivaldi telet. Nézegetünk a youtube-on. Észrevesz egy videót, elérzékenyül: Ez itt a Mozart bácsi, ezt hallgassuk inkább.

Kapott

Távirányítású autót, 6 éveseknek való, profin kezeli már.
Mozart cd-t. Azóta már a Figaró házasságánál is fülig ér a szája.
Trambulint.
Egy kis gagyi golyóevő nyuszis játékot, óriási kedvenc lett.
Szerszámasztalt rengeteg szerszámmal (utolsó utáni pillanatban csíptük meg, nem új, de nagyon jól jártunk vele).
Trükkös teher logikai játékot, mi apával végig játszottuk 26-án. Zalán is meg tudja csinálni az első 5-6 feladatot, nagyon ügyes.
Építőkockákat.
Buszokat, kisautókat, kamiont.
Sok-sok könyvet, azokkal fekszik-kel, meséli, hurcolja, magyaráz. Ilyeneket, hogy: 'A csillag leesett a földre és jól megütötte magát, aztán felmászott a karácsonyi fára. Kippkopp elálmosodott, lesz neki mindjárt szaloncukor ágya. Trombitával zenél és bimbammol minden, jujj, de hangos.'
Mindennek nagyon örült, mindennel nagyon játszott, de minden csoda 3 napig tart...

A fiúk
Mikulás ünnepségen feladat teljesítés


Emlékezett, hogy tavaly volt perec, addig nem evett semmit, amíg végre ki nem hozták a pereceket.

 Alul az a feje és rohan el a mikulástól.
 Manóolimpikon
 
A pici, a kicsi és a kicsit nagyobb
 Itthoni mikulás, aki láthatatlan
 Karácsony pesti mamánál
 
Sok csíz

 Itthon a szerelőasztalra bukkanva
 
Tram-Buli
Karácsony fóti mamáéknál


Egy kis havazás
 
Kimaradt jelenetek

Kirándulásainkról (bár nem volt sok) annyira terveztem a beszámolókat, hogy végül nem sikerült megírni. Úgyhogy most jön néhány tavaszi és nyári kép, amolyan összefoglalásul.

Mezőkövesden voltunk Jázminékkal még áprilisban, de ez  már Egerben van, hazafelé.


Kisvendéglő az éhező vándorhoz

Ez pedig a Tisza-tónál nyáron. Az azóta is sokat emlegetett tulipános ház a kemencével.


Amazonas? (Tisza-tó)
 Szafari? (Hortobágy)
Fényképezett is Jázmint...


és a többieket
Erdős, saras, szúnyogos kirándulás


Ilyen is volt 2011 a fekvésen és aggodalmakon kívül, de alapvetően cudar évünk volt. Ennél a következő tényleg csak jobb lehet.

16 megjegyzés:

  1. Diám Drága! Kezdem a végével: nekünk is cudar évünk volt, ennél sokkal-sokkal jobbat-szebbet-könnyebbet nekünk, ugye? ;) Kívánom, hogy Zoárddal helyreálljon az egyensúly a lelkedben, meg hogy teljesedjetek ki és és tényleg legyetek boldogabbak ti is!! Meg azt is kívánom, hogy találkozzunk.... :)) Esélytelen?
    Aztán: 3 pár cipőnyi ajándék?? :)))
    Szerelőpad és sisakos fotó isteni!!!!
    Könyvcsomagért most már jöhettek szinte bármelyik du/este!!! ppp

    VálaszTörlés
  2. Annyira drukkoltam, h két ünnep között még ne szülj! Hurrá :)
    Most már jöhet a menet?

    Ez a 2011, én még soha nem fáradtam el ennyire évben, mint most, és alig vártam, hogy vége legyen, pedig jó dolgok is történtek, de valahogy mégis kikészített. Ami meg a tesós dolgokat illeti, máshogy lesz lélekgyötrő :D De állítólag így normális, kezdem elhinni.
    Boldog új évet!!

    VálaszTörlés
  3. Virág: szerdán megint csatangolok a városban, holnap felhívlak, az lesz a legegyszerűbb.

    Judit: Most már jöhet! Majd hamarosan az lesz a bajom, hogy miért nem jön már. :) A lélekgyötrésről meg majd értekezzünk, hátha feldobjuk egymást.

    VálaszTörlés
  4. Először is kezdem a kedvenceimmel: a szerelős, a havazós, meg a kemencés! :-) Másodszor Boldog Új Évet kívánok Nektek, a sok nehézség után végre teljes legyen a kis családotok! Nagyon drukkolok már a Tesó érkezéséhez! A Zoárd nevet még mindig kicsit meg kell szoknom... :-) Zalán hogy hívja?

    Enyém gyerekek is kínlódnak, meg fetrengenek itthon, ahelyett hogy a rengeteg klassz játékkal játszanának, már számtalanszor "megfenyegettem" őket hogy nem kapnak többet. :-D Nekem is volt Gergő undok, Réka születésénél is, de leginkább még előbb, mikor a bölcsibe adtam. Volt egy időszak, hogy a fényképeken "letagadott", megmutatta Apát, meg Gergőt és engem nem. Ha rám mutatott Laca, hogy és Ő ki, azt mondta Apa. Döbbenetesek a kis lelkeik, nem mondom, úgyis tudod hogy lesznek nehéz tesós pillanatok, de a legszebbek is azok lesznek! Vigyázz Magatokra!!!

    VálaszTörlés
  5. Én is csatlakoznék ahhoz, hogy a 2011-nél csak jobb lehet a következő!Én is jó nagy gödröt kaptam ezzel a fránya betegséggel, jövőre köszönöm nem kérnék ilyet!
    Drukkolok, hogy a tesóval minden rendben menjen!!!! Alig várom a baba hírt!

    VálaszTörlés
  6. Zalán még leragadt a Koppánynál , illetve Kovács dédikének is hívja, ami azért hajmeresztő, mert valóban volt Kovács dédikéje, de sajnos soha nem találkozhattak, két hetes volt Zalán amikor meghalt és soha nem hívott így senkit.

    Olyan jó, hogy leírod a nehézségeket is, majd igyekszem odafigyelni a szép pillanatokra is. Hajlamos vagyok a rosszakon rágódni, hogy miért történnek, mit tettem.

    VálaszTörlés
  7. No ezt a mit tettem dolgot a tesó féltékenység témában el kell felejtened!!! Nem azért féltékeny egyik a másikra /mert persze most még Zalán lesz a tesóra, aztán majd fordul a dolog/, mert Te keveset foglalkozol vele vagy mert Te valamit nem jól csinálsz, hanem mert egyszerűen ez a normális! Mert csak. :-D

    VálaszTörlés
  8. Engem hetekig gyötört a "mit tettem" :) Zokogtam elég sokat, hogy hogy tehettem ezt Lilkóval. Aztán hogy hogy tehettem ezt Nórival, h nem örülök neki eléggé, és csak Lilkóért aggódom, egyik gyerekemnek sem vagyok jó. Nem vígasztalt, hogy ez normális - sokan mondták,h ezt érezték és görcsösen kapaszkodtak a nagyobba, hogy kompenzáljanak, mintegy bocsánatkérve, de hiába, mert az elutasító volt velük, ezzel még egyet taszítva rajtuk -, nagyon beszippantott az ezen való agyalás. De elmúlt. Apránként, nem egy csapásra, de elmúlt.
    És annak ellenére, hogy sok a nehézség,rengeteg a szép pillanat, amiből töltődni lehet, és nem kell igyekezni, hogy észrevedd ezeket, mert jönnek és elborítanak :) Ettől még szerintem nyugodtan lehet rágódni is. :)

    VálaszTörlés
  9. Ja, és azzal, hogy elmúlt a "mit tettem"-érzés, még nem igaz, hogy nem üt meg néha, adott helyzetekben, hogy ha egyke lenne valamelyik, most mennyivel jobban járna/máshogy kezelném, de már képes vagyok utána gondolatban hozzátenni, hogy "hát igen, de ez van, cserébe van más, amivel viszont jobban járt, mintha nem lenne testvére". Hű de összetett dolog ez. Azon röhögtem, h nem a gyerekkönyvpiacot kellett volna pásztázni tesós könyveket keresve, hanem valahogy magamat felkészíteni erre az érzelmi-hormonális viharra. Nadepersze ez lehetetlen, megúszhatatlan.
    Abbahagytam :)

    VálaszTörlés
  10. Köszi lányok! Olyan jó, hogy írtok!

    A tesós könyveken jót röhögtem, de megvettem a tesók féltékenység nélkül c. is, szülő képzés gyanánt. Szerintem jó, de nagyon tudatosnak kell lenni, mint minden másban is, hogy ne a megszokott klisékkel operálj idegből, kimerültségből. Nem tudom mit hoz majd a gyakorlatban, mert én a hiszti cikkektől is kikészülök,mert az én gyerekem nem hisztizik a boltban tankönyvi példaként. Ámde képes azon, hogy a már hideg leves még meleg szerinte és nem hajlandó megenni, pedig ő milyen éhes. Sőt mi sem ehetünk bele a sajátunkba, mert nehogy megégessük magunkat.... Erre még nem mondtak jó megoldást.

    VálaszTörlés
  11. Hű, azt én is megvettem, de nagyon hamar letettem, mert nem bírom az ilyen didaktikus könyveket.
    Meg úgy vettem ki, hogy nem nekem van kitalálva, mert ami az első hetekben van, az azért nagyrészt hormonális, azt meg túl kell élni, a konfliktuskezelési stratégiáimmal nem sokra megyek, ha a konfliktus bennem van, és egészen más, mint amit valaha elképzeltem. Én állítom, hogy nekem ez a pár hét volt életem érzelmileg legintenzívebb, legleszívósabb ideje, sehogy fel nem lehetett volna rá készülni. Devége!! :)
    Na,szüljél már, hogy ne csak teoretikusan beszélgessünk! :D

    VálaszTörlés
  12. Az első hetekre nincs megoldás :) sőt, a babás időkről sem nagyon szól. Én sem bírtam pl: a suttogót sem. Annyiban segített, hogy nem kell magyarázkodni a gyereknek, egyszerűen el kell fogadni, ahogy érez. Meg igyekezni nem belebolondulni, hogy az addig cuki fiú mitől kezelhetetlen. Bár ebbe már kezdek beleszokni.

    VálaszTörlés
  13. Szuper ez a poszt, miért nem én találtam ki, hogy egy posztban összefoglalok fél ellazsált évet? :-) (Úgy értem, blogírásban ellazsáltat...) De még lehet, hogy így is ellopom :-)
    A képek pedig egyszerűen szuperek, a legnagyobb kedvencem az Amazonas meg a szafari :-)

    És hát az éhező vándor mindent visz :-D

    VálaszTörlés
  14. Szeretem, amikor Orsó ötletet lop :)))
    Ja, és Diám, pont tegnap akartam írni, hogy mi lesz így a blogcímmel, erre tessék. Egyébként is szeretnélek kérdőre vonni, hogy mi ez az e-virgonckodás itt napokkal a szülés után????? Facebook-posztok, blogkommentek visszamenőleg hozzánk pl???? Saját blogban újdonságok...... Ennyire easy lenne nálatok a helyzet??? :))))))) Le a kalappal... ;)

    VálaszTörlés
  15. Nem alszom :) Meg az okos telefon, amivel szigorúskodtam, hogy nem fogok facebookolni, mégis megtört a jég az uncsi kórházban.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails